Dag 42 – Met de boot naar Anyaui…

‘s Ochtends wat uitgeslapen. Toen ik naar buiten ging om te ontbijten waren er opeens twee andere meiden bij het ontbijt. Deze kwamen ook uit Golokuati en waren net terug van hun reis naar National Park Mole. Tijdens het ontbijt hebben we uitgebreid gepraat over wat ze allemaal gezien hadden en hoe de reis was gegaan. De reis was goed gegaan, het was alleen een beetje lang, vertelden ze. Het is namelijk 13 uur in de bus zitten om bij het park te komen. Ze hadden verschillende dieren gezien zoals olifanten, krokodillen, vogels, vlinders, apen en antilopen. De planning is om in de laatste twee weken dat ik in Ghana ben ook naar dit park te gaan.

Na het ontbijt vroeg Jasmijn (één van de meiden die in Ada zit) of we nog naar de markt wilden in Anyaui. Ik zei dat ik dat wel graag zou willen zien. We zijn uiteindelijk maar met zijn tweeën daar heen gegaan omdat verder niemand erheen wilde. Pursea, de huisbaas van het huis in Ada, heeft ons naar de opstap plaats gebracht om met de boot naar Anyaui te varen.

Deze boottocht heeft in totaal ongeveer 1,5 uur geduurd. We zijn door een prachtige omgeving gevaren en door het stuk water waar de zee en het Volta Meer samen komen. Ook zijn we door de mangroves gevaren.

Aangekomen bij het plaatsje Anyaui bleek er helemaal geen markt te zijn. De markt is alleen op woensdag. Dit was erg teleurstellend want ik wilde graag zien hoe de markt er hier uitziet en wat er allemaal te koop is. Daarom zijn we maar een half uurtje door het plaatsje gelopen en daarna de boot weer terug gepakt naar huis.

Toen we bij de boot aankwamen waren ze die aan het maken dus moesten we wat langer wachten totdat ze klaar waren. Tijdens het wachten heb ik een soort snack gekocht wat hier veel gemaakt word. Er zitten nootjes, popcorn en mais in een flesje. Toen de grootste dingen gemaakt waren aan de boot gingen we varen maar tijdens het varen was nog steeds een man de boot aan het maken. Dit was een erg veilig gevoel 😉.

Onderweg naar huis kregen we een berichtje van de anderen dat ze naar het zwembad zijn. Dus hebben we aan de schipper gevraagd of hij ons kan afzetten bij Tarley Koppey. Dit is een hotel met een zwembad. Hier hebben we de middag doorgebracht.

Thuis kwam ik erachter dat ik erg verbrand was door het varen. Lekker aftersun smeren en wat ik altijd te horen kreeg is, alles wat rood is word later bruin😊