Dag 83 – Aangekomen in Mole na een lange reis

Na een rit van 12,5 uur ben ik om 04:30 uur in de ochtend in Tamale aangekomen. De busrit is voor mijn gevoel goed verlopen en ik had niet het idee dat ik zo lang in de bus heb gezeten. Het waren goede stoelen, had genoeg ruimte en heb een beetje kunnen slapen. Het was alleen wel erg koud in de bus vannacht. Ik had een grote handdoek meegenomen en deze heb ik vannacht als deken gebruikt. In Tamale stonden er al taxichauffeurs te wachten maar omdat we met zo’n grote groep zijn en bijna iedereen een koffer heeft, hebben we 3 taxi’s moeten pakken. Vanuit Tamale naar het Mole park was het nog 3,5 uur rijden. De afgelopen 2 dagen heb ik bijna 24 uur gereisd.

In het park zijn we naar de receptie gegaan en gemeld dat we er zijn. Hier heb ik een blaadje met gegevens moeten doorgeven en kregen we de sleutel. We hebben onze spullen in de kamer gezet en zijn iets gaan eten omdat het ondertussen al 20:30 uur was. Na het eten zijn Sylvia, Hilde en ik naar de plek gegaan waar alle activiteiten worden geregeld en gepland. Hier hebben we verschillende activiteiten geregeld die we komend weekend willen gaan doen.

• Vrijdag: ‘s middags om 14:00 uur een kano safari
  • Zaterdag: ‘s ochtend om 7:00 uur een loopsafari en in de middag een jeepsafari

Na het regelen was het ongeveer 10:00 uur en zijn we weer terug naar onze kamer gegaan. Hier heb ik nog even lekker op bed gelegen en rustig aan gedaan om bij te komen van de lange reis. Opeens hoorde ik andere meiden van de groep kei hard schreeuwen dat er een aap binnen in hun kamer was.

De apen hier kloppen op de deur en gaan aan de klink trekken om te kijken of ze binnen kunnen komen. Daarom moeten we ook altijd de deur op slot doen. Vanochtend hadden ze dus blijkbaar niet de deur op slot gedaan en is de aap naar binnen gekomen. Hier heeft ie al het eten gezocht en heeft deze opgegeten.

‘s Middags stonden er 2 taxi’s te wachten om ons naar Mognori eco village te brengen. Dit was ongeveer 15 á 20 minuten rijden. Hier hebben we een kanotocht gemaakt van ongeveer een half uurtje. Ik heb verschillende sporen van olifanten die het water oversteken gezien, veel vogels horen fluiten, vlinders en een krokodil gezien. Vanuit hier zijn we weer terug naar het hotel gereden. In het hotel hebben we onze zwemkleren aan gedaan en zijn we nog even naar het zwembad geweest.

‘s Avonds hebben we gezellig met zijn allen iets in het restaurant gegeten en zijn we weer terug naar onze kamers gegaan om op tijd naar bed te gaan.